Σημειώνεται ότι ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θ.Βενιάμης πρόσφατα είχε δηλώσει ότι οι Έλληνες εφοπλιστές, συναισθανόμενοι την κρισιμότητα της κατάστασης, θα συμβάλουν στην προσπάθεια μέσα από φορολογικά έσοδα, που έχει ανάγκη ο τόπος.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία, η ναυτιλιακή εταιρεία με πλοία υπό ελληνική σημαία, φορολογείται βάσει χωρητικότητας του πλοίου, ενώ η εταιρεία με πλοία που φέρουν ξένη σημαία δεν φορολογείται (νόμος 27/75), καθώς τα όποια κέρδη προέρχονται από δραστηριότητες εκτός Ελλάδας.
Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν εκφράσει την επιθυμία να ενισχύσουν το εθνικό νηολόγιο με περισσότερα πλοία, με την προϋπόθεση ότι το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου να επιταχύνει τις διαδικασίες μείωσης των γραφειοκρατικών διαδικασιών στη νηολόγηση των πλοίων και παράλληλα να κινηθεί προς την κατεύθυνση ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας.
Η ναυτιλία, από το 2000 μέχρι το 2011, συνεισέφερε συνολικά 154 δισ. ευρώ στην Ελλάδα σε εισπράξεις από την παροχή υπηρεσιών μεταφορών, (στοιχεία από αδημοσίευτη μελέτη ελληνικού ερευνητικού ινστιτούτου), ωστόσο περίπου το ήμισυ των χρημάτων αυτών επανεξήχθη στο εξωτερικό, καθώς δεν υπάρχει το αναγκαίο πλαίσιο πολιτικής που θα μπορούσε να δημιουργήσει συνθήκες ικανές, ώστε οι ναυτιλιακές εταιρείες να πληρώνουν στην Ελλάδα, για παρεχόμενες υπηρεσίες σε άλλες χώρες.
Σημειώνεται ότι τα 154 δισ. ναυτιλιακό συνάλλαγμα αποτελούν το μισό σχεδόν του συνολικού δημόσιου χρέους της χώρας και ποσό σχεδόν τετραπλάσιο από τους συνολικούς πόρους που έχουν διατεθεί από την ΕΕ στην Ελλάδα για την περίοδο 2000-2013 και οι οποίοι ανέρχονται σε 46 δισ. ευρώ.
capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα αρκεί τα σχόλια να μην είναι υβριστικά ή συκοφαντικά. Διαφημίσεις στην θέση των σχολίων ΔΕΝ δημοσιεύονται