Κινεζικό fund έχει εκφράσει ενδιαφέρον για το παλαιό αεροδρόμιο του Ελληνικού, ανέφερε ο πρόεδρος της Cosco Group, Γουέι Τζιαφού, κατά την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας μεταξύ του νέου υπουργού Ναυτιλίας, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, της Cosco ΣΕΠ, του ΟΛΠ και του ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου να προχωρήσει η επέκταση του προβλήτα ΙΙΙ στο δυτικό μέρος.
Ο πρόεδρος της Cosco απηύθυνε κάλεσμα σε κινεζικές επιχειρήσεις να επενδύσουν στην Ελλάδα ενώ εξέφρασε την εμπιστοσύνη του στην ελληνική κυβέρνηση και στην επιχειρηματικότητα.
Παράλληλα, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη στήριξη που παρείχαν στην κινεζική πλευρά από το 2002 έως σήμερα οι πρωθυπουργοί της Ελλάδος Κώστας Καραμανλής, Γιώργος Παπανδρέου και Αντώνης Σαμαράς, αλλά και ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), Γιώργος Ανωμερίτης.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, υπογράμμισε ότι πρόκειται για μία πολύ μεγάλη επένδυση στη χώρα μας και στον Πειραιά, που σκοπεύει να του δώσει μεγάλη δύναμη.
Ο ίδιος χαρακτήρισε τον Γουέι Τζιαφού μεγάλο φίλο της Ελλάδας, σημειώνοντας ότι από την αρχή εμπνεύστηκε, έπειτα από μια σειρά συναντήσεων με μέλη ελληνικών κυβερνήσεων, τις σημερινές επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά.
Σύμφωνα με τον υπουργό, σήμερα μπαίνουν οι βάσεις για να συνεχίσουμε αυτό που είδαμε να εγκαινιάζουμε χθες, που ξεκίνησε από το 2002 από την πρώτη συζήτηση μέχρι την κατάληξη της συμφωνίας του 2008 και την οριστικοποίησή της το 2009.
«Σήμερα βάζουμε τις βάσεις για την επόμενη συμφωνία που ελπίζουμε να έρθει σύντομα και η υλοποίησή της να φέρει ακόμα περισσότερα κοντέινερ, θέσεις εργασίας, ισχύ στο λιμάνι του Πειραιά και περισσότερα έσοδα στην ελληνική οικονομία», τόνισε ο κ. Βαρβιτσιώτης.
Συνεχίζοντας είπε πως «πιστεύουμε στη δημιουργία θέσεων εργασίας μέσα από επενδύσεις στρατηγικού χαρακτήρα που δίνουν βάθος στην οικονομία μας και προοπτική στις νέες γενιές. Εκτιμούμε ότι η στρατηγική συνεργασία που ξεκίνησε με την Κίνα και την COSCO είναι μια σχέση που θα χαρακτηρίζει τις γενιές που θα έρθουν».
Ο πρόεδρος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), Στέλιος Σταυρίδης, μετά την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας, δήλωσε ότι είμαστε ευτυχείς και υπερήφανοι που η Ελλάδα μπορεί και έχει τόσο σημαντικούς συνεργάτες οι οποίοι μπορούν και δημιουργούν πλούτο για την κοινωνία μας και τον Πειραιά.
Κάθε μεγάλος οργανισμός, συνέχισε, κάθε μεγάλη χώρα διακρίνεται από ένα κοινό σημείο, να έχει σημαντικούς και σοβαρούς συνεργάτες. Το έχουμε πετύχει με τον COSCO, σημείωσε και επεσήμανε ότι ανεβάζουμε συνεχώς τον πήχη πιο ψηλά.
Επίσης πρόσθεσε ότι η θέση του ΤΑΙΠΕΔ για το θέμα του ΟΛΠ είναι δεδομένη: «Εμείς θέλουμε ένα λιμάνι του Πειραιά το οποίο να αναπτυχθεί συνολικά και όχι ετεροβαρώς».
Σύμφωνα με το μνημόνιο συνεργασίας, η COSCO ΣΕΠ θα αναλάβει να κατασκευάσει το δυτικό μέρος του προβλήτα ΙΙΙ. Παράλληλα, στο ίδιο σημείο θα κατασκευαστεί από την COSCO ΣΕΠ ο νέος σταθμός πετρελαιοειδών που θα εξοφληθεί από το ελληνικό Δημόσιο σε ορίζοντα 15ετίας.
Επίσης ως αντισταθμιστικό όφελος θα κατασκευαστεί και ένα τουριστικό λιμάνι στο Πέραμα σε συνεργασία με το Δήμο Περάματος.
Όσον αφορά στο θέμα της φιλικής διευθέτησης που επιχειρείται από την COSCO, καθώς η κινεζική πλευρά ζητεί την κατάργηση του ελάχιστου εγγυημένου ανταλλάγματος που καταβάλλει με σκοπό την κατασκευή με δικές της δαπάνες του προβλήτα, αυτό θα αποφασιστεί από τις δύο πλευρές έως το τέλος του χρόνου.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι σχετικά με το υπόλοιπο λιμάνι του Πειραιά η COSCO έχει εκφράσει ενδιαφέρον να συμμετάσχει στον διαγωνισμό, ενώ έχει γνωστοποιήσει πως θα συμμετάσχει και στο διαγωνισμό για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε συνεργασία με κινεζική εταιρεία σιδηροδρόμων.
Σημειώνεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ ήταν υποχρεωμένο να παρουσιάσει τη στρατηγική αξιοποίησης των λιμανιών έως τις 28 Φεβρουαρίου. Ζήτησε και πήρε παράταση και τελικά υπέβαλε τη σχετική μελέτη στο Μέγαρο Μαξίμου και στην τρόικα στις αρχές Μαΐου. Ο κ. Σταυρίδης με δηλώσεις του έχει υποστηρίξει ότι μέχρι τέλος Ιουλίου, το ΤΑΙΠΕΔ θα παρουσιάσει την τελική του πρόταση, αν δηλαδή προκρίνει πώληση μετοχών ή παραχώρηση επιμέρους δραστηριοτήτων των λιμένων.
Ο πρόεδρος της Cosco απηύθυνε κάλεσμα σε κινεζικές επιχειρήσεις να επενδύσουν στην Ελλάδα ενώ εξέφρασε την εμπιστοσύνη του στην ελληνική κυβέρνηση και στην επιχειρηματικότητα.
Παράλληλα, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη στήριξη που παρείχαν στην κινεζική πλευρά από το 2002 έως σήμερα οι πρωθυπουργοί της Ελλάδος Κώστας Καραμανλής, Γιώργος Παπανδρέου και Αντώνης Σαμαράς, αλλά και ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), Γιώργος Ανωμερίτης.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, υπογράμμισε ότι πρόκειται για μία πολύ μεγάλη επένδυση στη χώρα μας και στον Πειραιά, που σκοπεύει να του δώσει μεγάλη δύναμη.
Ο ίδιος χαρακτήρισε τον Γουέι Τζιαφού μεγάλο φίλο της Ελλάδας, σημειώνοντας ότι από την αρχή εμπνεύστηκε, έπειτα από μια σειρά συναντήσεων με μέλη ελληνικών κυβερνήσεων, τις σημερινές επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά.
Σύμφωνα με τον υπουργό, σήμερα μπαίνουν οι βάσεις για να συνεχίσουμε αυτό που είδαμε να εγκαινιάζουμε χθες, που ξεκίνησε από το 2002 από την πρώτη συζήτηση μέχρι την κατάληξη της συμφωνίας του 2008 και την οριστικοποίησή της το 2009.
«Σήμερα βάζουμε τις βάσεις για την επόμενη συμφωνία που ελπίζουμε να έρθει σύντομα και η υλοποίησή της να φέρει ακόμα περισσότερα κοντέινερ, θέσεις εργασίας, ισχύ στο λιμάνι του Πειραιά και περισσότερα έσοδα στην ελληνική οικονομία», τόνισε ο κ. Βαρβιτσιώτης.
Συνεχίζοντας είπε πως «πιστεύουμε στη δημιουργία θέσεων εργασίας μέσα από επενδύσεις στρατηγικού χαρακτήρα που δίνουν βάθος στην οικονομία μας και προοπτική στις νέες γενιές. Εκτιμούμε ότι η στρατηγική συνεργασία που ξεκίνησε με την Κίνα και την COSCO είναι μια σχέση που θα χαρακτηρίζει τις γενιές που θα έρθουν».
Ο πρόεδρος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), Στέλιος Σταυρίδης, μετά την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας, δήλωσε ότι είμαστε ευτυχείς και υπερήφανοι που η Ελλάδα μπορεί και έχει τόσο σημαντικούς συνεργάτες οι οποίοι μπορούν και δημιουργούν πλούτο για την κοινωνία μας και τον Πειραιά.
Κάθε μεγάλος οργανισμός, συνέχισε, κάθε μεγάλη χώρα διακρίνεται από ένα κοινό σημείο, να έχει σημαντικούς και σοβαρούς συνεργάτες. Το έχουμε πετύχει με τον COSCO, σημείωσε και επεσήμανε ότι ανεβάζουμε συνεχώς τον πήχη πιο ψηλά.
Επίσης πρόσθεσε ότι η θέση του ΤΑΙΠΕΔ για το θέμα του ΟΛΠ είναι δεδομένη: «Εμείς θέλουμε ένα λιμάνι του Πειραιά το οποίο να αναπτυχθεί συνολικά και όχι ετεροβαρώς».
Σύμφωνα με το μνημόνιο συνεργασίας, η COSCO ΣΕΠ θα αναλάβει να κατασκευάσει το δυτικό μέρος του προβλήτα ΙΙΙ. Παράλληλα, στο ίδιο σημείο θα κατασκευαστεί από την COSCO ΣΕΠ ο νέος σταθμός πετρελαιοειδών που θα εξοφληθεί από το ελληνικό Δημόσιο σε ορίζοντα 15ετίας.
Επίσης ως αντισταθμιστικό όφελος θα κατασκευαστεί και ένα τουριστικό λιμάνι στο Πέραμα σε συνεργασία με το Δήμο Περάματος.
Όσον αφορά στο θέμα της φιλικής διευθέτησης που επιχειρείται από την COSCO, καθώς η κινεζική πλευρά ζητεί την κατάργηση του ελάχιστου εγγυημένου ανταλλάγματος που καταβάλλει με σκοπό την κατασκευή με δικές της δαπάνες του προβλήτα, αυτό θα αποφασιστεί από τις δύο πλευρές έως το τέλος του χρόνου.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι σχετικά με το υπόλοιπο λιμάνι του Πειραιά η COSCO έχει εκφράσει ενδιαφέρον να συμμετάσχει στον διαγωνισμό, ενώ έχει γνωστοποιήσει πως θα συμμετάσχει και στο διαγωνισμό για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε συνεργασία με κινεζική εταιρεία σιδηροδρόμων.
Σημειώνεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ ήταν υποχρεωμένο να παρουσιάσει τη στρατηγική αξιοποίησης των λιμανιών έως τις 28 Φεβρουαρίου. Ζήτησε και πήρε παράταση και τελικά υπέβαλε τη σχετική μελέτη στο Μέγαρο Μαξίμου και στην τρόικα στις αρχές Μαΐου. Ο κ. Σταυρίδης με δηλώσεις του έχει υποστηρίξει ότι μέχρι τέλος Ιουλίου, το ΤΑΙΠΕΔ θα παρουσιάσει την τελική του πρόταση, αν δηλαδή προκρίνει πώληση μετοχών ή παραχώρηση επιμέρους δραστηριοτήτων των λιμένων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα αρκεί τα σχόλια να μην είναι υβριστικά ή συκοφαντικά. Διαφημίσεις στην θέση των σχολίων ΔΕΝ δημοσιεύονται