Ξεκινά σήμερα το πρώτο εμπορευματικό δρομολόγιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το
οποίο θα συνδέσει την Αθήνα με την Θεσσαλονίκη, διεκδικώντας ένα μέρος
του μεταφορικού έργου μεταξύ των δύο πόλεων.
Με τον τρόπο αυτό το ελληνικό τρένο ξαναμπαίνει στις εμπορευματικές μεταφορές από τις οποίες ουσιαστικά απουσιάζει αφού σήμερα έχει μόλις το 2% των εμπορευματικών μεταφορών ενώ οι οδικές μεταφορές κυριαρχούν με το συντριπτικό ποσοστό 98%.
Το cargo δρομολόγιο θα είναι καθημερινό και μέσω του σιδηρόδρομου στην Αθήνα θα εξυπηρετούνται το Ικόνιο και το Θριάσιο, ενώ στη Θεσσαλονίκη ο Κεντρικός Σταθμός της Θεσσαλονίκης και η Σίνδος. Ο σχεδιασμός προβλέπει επέκταση του δρομολογίου ως την Αλεξανδρούπολη κάτι που αναμένεται να γίνει μέσα στην επόμενη χρονιά.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θανάση Ζηλιασκόπουλο, τις πρώτες μέρες το δρομολόγιο θα ξεκινά από το Θριάσιο ενώ πολύ σύντομα, μέσα στο δεκαήμερο, η εκκίνησή του θα γίνεται από το Ικόνιο. Σε πρώτη φάση το δρομολόγιο θα ξεκινήσει με περίπου πέντε μεγάλες εταιρείες και στην συνέχεια θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες εταιρείες, συνολικά 28, που έχουν ήδη ενταχθεί στην πρωτοβουλία συνεργασίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΣΕΒ. Βέβαια το Δίκτυο logistics, όπως ονομάζεται, είναι ανοικτό σε κάθε επιχείρηση θα θελήσει να μετακινήσει τα προϊόντα της με το σιδηρόδρομο.
Το εμπορικό τρένο θα κινείται την νύχτα και θα αναχωρεί κάθε βράδυ από τις δύο πόλεις στις 9 για να φτάσει στον προορισμό του στις 5 το πρωί της επομένης.
Η καθημερινή σύνδεση των δύο πόλεων και των δύο λιμανιών, θα γίνεται με block trains, για να εξυπηρετείται και η διαμεταφορά containers όλων των κατηγοριών (45', 40' και 20'). Σύμφωνα με τον κ. Ζηλιασκόπουλο η διαδικασία προκειμένου οι εταιρείες να κάνουν χρήση θα είναι εξαιρετικά απλή και σχεδόν αντίστοιχη με την διαδικασία που ακολουθεί ένας επιβάτης για να κλείσει το εισιτήριό του μέσω διαδικτύου.
Ο σχεδιασμός της εταιρείας έχει στόχο να προσελκύσει ποσοστό 10% των εμπορευματικών μεταφορών μεταξύ των δύο πόλεων. Κάθε μέρα υπολογίζεται ότι μεταξύ των δύο πόλεων διακινείται ένας όγκος εμπορευμάτων που αντιστοιχεί σε περίπου 600 φορτηγά. Πάντως από την πλευρά των οδικών μεταφορέων δεν εκφράζεται ανησυχία για τον ανταγωνισμό που θα δημιουργήσει η είσοδος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις μεταφορές μεταξύ των δύο πόλεων αφού, σημειώνουν, το ασυναγώνιστο πλεονέκτημα της μεταφοράς με φορτηγά είναι η εξυπηρέτηση του πελάτη πόρτα – πόρτα που εξασφαλίζει τη μέγιστη ταχύτητα. Βεβαίως το κόστος της οδικής μεταφοράς θα αυξηθεί περαιτέρω με την επικείμενη αύξηση στις τιμές των διοδίων.
Οι πελάτες του Δικτύου Logistics έχουν κατηγοριοποιηθεί σε 4 ομάδες, ανάλογα με τον όγκο και την τακτικότητα του διακινούμενου φορτίου για τις οποίες ισχύει διαφορετική τιμολογιακή πολιτική.
Σύμφωνα με τις σχετικές αναλύσεις, το εκτιμώμενο μέσο όφελος για τους τακτικούς χρήστες της υπηρεσίας μπορεί να ξεπεράσει το 10% και μπορεί να αυξηθεί ακόμα περισσότερο για τους συμμετέχοντες σε περίπτωση ευρύτερων συνεργιών μεταξύ των επιχειρήσεων αλλά και διεύρυνσης του Δικτύου.
Οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν ήδη στις συνέργιες του Δικτύου Logistics είναι οι εξής: ΑΒ Βασιλόπουλος AE, ΕΛΤΑ ΑΕ Barilla Hellas AE, Beiersdorf Hellas AE, ΒΙΕΞΑΛ AE, Cargo Group Logistics ΕΠΕ, Coral AE, DHL Express Ελλάς Α.Ε., Διακίνησις AE, Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Πεζών Ηρακλείου Κρήτης, GlaxoSmithKline ΑΕΒΕ, Goldair Cargo ΑΕ, Herbalife International Greece, Inter IKEA Systems BV, Procter & Gamble Hellas ΕΠΕ,Sanofi-Αventis AEBE, Shelman Ελληνοελβετική Βιομηχανία Ξύλου ΑΕ, Kuehne-Nagel AE, ΜΑΒΕ AEBE, Masterlink ΑΕ, Medfrigo SA, Metron Logistics AE, ΠλαίσιοComputers ΑΕΒΕ, Sarmed Hellenic Warehouses S.A., Schenker AE, ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ,Τσιρίκος Γρηγόριος ΙΜΕ ΕΠΕ.
Σύμφωνα με τον κ. Ζηλιασκόπουλο το έργο της ηλεκτροκίνησης στη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Πύθιο πρέπει να προχωρήσουν με ταχύτητα ώστε η χώρα μας να μην χάσει έργο και να μπορέσει να ανταγωνιστεί την γειτονική Τουρκία η οποία καταγράφει απίστευτη ανάπτυξη σε επίπεδο υποδομών το τελευταίο διάστημα.
Με τον τρόπο αυτό το ελληνικό τρένο ξαναμπαίνει στις εμπορευματικές μεταφορές από τις οποίες ουσιαστικά απουσιάζει αφού σήμερα έχει μόλις το 2% των εμπορευματικών μεταφορών ενώ οι οδικές μεταφορές κυριαρχούν με το συντριπτικό ποσοστό 98%.
Το cargo δρομολόγιο θα είναι καθημερινό και μέσω του σιδηρόδρομου στην Αθήνα θα εξυπηρετούνται το Ικόνιο και το Θριάσιο, ενώ στη Θεσσαλονίκη ο Κεντρικός Σταθμός της Θεσσαλονίκης και η Σίνδος. Ο σχεδιασμός προβλέπει επέκταση του δρομολογίου ως την Αλεξανδρούπολη κάτι που αναμένεται να γίνει μέσα στην επόμενη χρονιά.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θανάση Ζηλιασκόπουλο, τις πρώτες μέρες το δρομολόγιο θα ξεκινά από το Θριάσιο ενώ πολύ σύντομα, μέσα στο δεκαήμερο, η εκκίνησή του θα γίνεται από το Ικόνιο. Σε πρώτη φάση το δρομολόγιο θα ξεκινήσει με περίπου πέντε μεγάλες εταιρείες και στην συνέχεια θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες εταιρείες, συνολικά 28, που έχουν ήδη ενταχθεί στην πρωτοβουλία συνεργασίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΣΕΒ. Βέβαια το Δίκτυο logistics, όπως ονομάζεται, είναι ανοικτό σε κάθε επιχείρηση θα θελήσει να μετακινήσει τα προϊόντα της με το σιδηρόδρομο.
Το εμπορικό τρένο θα κινείται την νύχτα και θα αναχωρεί κάθε βράδυ από τις δύο πόλεις στις 9 για να φτάσει στον προορισμό του στις 5 το πρωί της επομένης.
Η καθημερινή σύνδεση των δύο πόλεων και των δύο λιμανιών, θα γίνεται με block trains, για να εξυπηρετείται και η διαμεταφορά containers όλων των κατηγοριών (45', 40' και 20'). Σύμφωνα με τον κ. Ζηλιασκόπουλο η διαδικασία προκειμένου οι εταιρείες να κάνουν χρήση θα είναι εξαιρετικά απλή και σχεδόν αντίστοιχη με την διαδικασία που ακολουθεί ένας επιβάτης για να κλείσει το εισιτήριό του μέσω διαδικτύου.
Μείωση κόστους
Από την πλευρά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκείνο που σημειώνεται είναι ότι το μεγάλο πλεονέκτημα της μετακίνησης των εμπορευμάτων με το τρένο είναι η μείωση του κόστος το οποίο υπολογίζεται ότι είναι περίπου το μισό σε σχέση με το αντίστοιχο κόστος της οδικής μεταφοράς. Βέβαια στο κόστος αυτό θα πρέπει να προστεθεί και η επιβάρυνση για την μετακίνηση των προϊόντων από το σημείο προέλευσης στο σιδηρόδρομο και από εκεί στον τελικό προορισμό.Ο σχεδιασμός της εταιρείας έχει στόχο να προσελκύσει ποσοστό 10% των εμπορευματικών μεταφορών μεταξύ των δύο πόλεων. Κάθε μέρα υπολογίζεται ότι μεταξύ των δύο πόλεων διακινείται ένας όγκος εμπορευμάτων που αντιστοιχεί σε περίπου 600 φορτηγά. Πάντως από την πλευρά των οδικών μεταφορέων δεν εκφράζεται ανησυχία για τον ανταγωνισμό που θα δημιουργήσει η είσοδος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις μεταφορές μεταξύ των δύο πόλεων αφού, σημειώνουν, το ασυναγώνιστο πλεονέκτημα της μεταφοράς με φορτηγά είναι η εξυπηρέτηση του πελάτη πόρτα – πόρτα που εξασφαλίζει τη μέγιστη ταχύτητα. Βεβαίως το κόστος της οδικής μεταφοράς θα αυξηθεί περαιτέρω με την επικείμενη αύξηση στις τιμές των διοδίων.
Πόρτα – πόρτα
Να σημειωθεί ότι στα σχέδια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι στην υπηρεσία να περιλαμβάνεται, συμπληρωματικά και η δυνατότητα door-to-door εξυπηρέτησης σε κοντινές περιοχές, εφόσον υπάρξει το ανάλογο ενδιαφέρον.Οι πελάτες του Δικτύου Logistics έχουν κατηγοριοποιηθεί σε 4 ομάδες, ανάλογα με τον όγκο και την τακτικότητα του διακινούμενου φορτίου για τις οποίες ισχύει διαφορετική τιμολογιακή πολιτική.
Σύμφωνα με τις σχετικές αναλύσεις, το εκτιμώμενο μέσο όφελος για τους τακτικούς χρήστες της υπηρεσίας μπορεί να ξεπεράσει το 10% και μπορεί να αυξηθεί ακόμα περισσότερο για τους συμμετέχοντες σε περίπτωση ευρύτερων συνεργιών μεταξύ των επιχειρήσεων αλλά και διεύρυνσης του Δικτύου.
Οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν ήδη στις συνέργιες του Δικτύου Logistics είναι οι εξής: ΑΒ Βασιλόπουλος AE, ΕΛΤΑ ΑΕ Barilla Hellas AE, Beiersdorf Hellas AE, ΒΙΕΞΑΛ AE, Cargo Group Logistics ΕΠΕ, Coral AE, DHL Express Ελλάς Α.Ε., Διακίνησις AE, Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Πεζών Ηρακλείου Κρήτης, GlaxoSmithKline ΑΕΒΕ, Goldair Cargo ΑΕ, Herbalife International Greece, Inter IKEA Systems BV, Procter & Gamble Hellas ΕΠΕ,Sanofi-Αventis AEBE, Shelman Ελληνοελβετική Βιομηχανία Ξύλου ΑΕ, Kuehne-Nagel AE, ΜΑΒΕ AEBE, Masterlink ΑΕ, Medfrigo SA, Metron Logistics AE, ΠλαίσιοComputers ΑΕΒΕ, Sarmed Hellenic Warehouses S.A., Schenker AE, ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ,Τσιρίκος Γρηγόριος ΙΜΕ ΕΠΕ.
Επέκταση ως την Αλεξανδρούπολη
Ο φιλόδοξος σχεδιασμός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προβλέπει την επέκταση της εμπορευματικής γραμμής, ως την Αλεξανδρούπολη και το λιμάνι της. Αυτό αναμένεται ότι θα συμβεί περίπου στο τέλος του καλοκαιριού του 2014 όταν ολοκληρωθούν τα έργα της συνδετηρίου μεταξύ του σιδηροδρομικού άξονα και του λιμανιού που βρίσκονται σε εξέλιξη.Σύμφωνα με τον κ. Ζηλιασκόπουλο το έργο της ηλεκτροκίνησης στη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Πύθιο πρέπει να προχωρήσουν με ταχύτητα ώστε η χώρα μας να μην χάσει έργο και να μπορέσει να ανταγωνιστεί την γειτονική Τουρκία η οποία καταγράφει απίστευτη ανάπτυξη σε επίπεδο υποδομών το τελευταίο διάστημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα αρκεί τα σχόλια να μην είναι υβριστικά ή συκοφαντικά. Διαφημίσεις στην θέση των σχολίων ΔΕΝ δημοσιεύονται