Παρασκευή 1 Μαρτίου 2013

Κεδίκογλου: Συνεργασία Ελλάδας-Ρωσίας στους τομείς, ενέργειας-τουρισμού


Την ανάγκη να υπάρξει συγκεκριμένη πολιτική στόχευση στο πλαίσιο της συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας-Ρωσίας σε όλους τους τομείς, ενέργειας-τουρισμού, αλλά και σε τομείς συμπαραγωγής τόνισε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος Σίμος Κεδίκογλου σε συνέντευξή του προς το μεγαλύτερο τηλεοπτικό σταθμό πανρωσικής εμβέλειας «Ρωσία», η οποία δόθηκε στη ρωσική γλώσσα και προγραμματίζεται να προβληθεί το προσεχές Σάββατο.

Η συνέντευξη έγινε σε αίθουσα του Εμπορικού και  Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Ρωσίας, όπου και διεξήχθη η συνάντηση του κ. Κεδίκογλου με τον Αντιπρόεδρο του Επιμελητηρίου κ. Georgi Petrov, παρουσία του Πρέσβη της Ελλάδας στη Μόσχα κ. Μιχαήλ Σπινέλλη.

Ο κ. Κεδίκογλου δήλωσε απερίφραστα την πεποίθησή του, ότι η Ρωσία αποτελεί έναν σημαντικό συνέταιρο στη μελλοντική ανάπτυξη της Ελλάδας, καθώς υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες συνεργασίας. Μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στις δυνατότητες συμπαραγωγής με χρήση ρωσικών τεχνογνωσιών, πέραν των προϊόντων πετρελαίου, όπως για παράδειγμα στη φαρμακευτική βιομηχανία, όπου εφόσον καταλήξουν σε συμφωνία ελληνικές και ρωσικές εταιρείες, υπάρχει η δυνατότητα συμπαραγωγής φαρμάκων στη Ρωσία. Υποστήριξε, επίσης, ότι στο παρελθόν υπήρχαν ορισμένα προβλήματα, τα οποία λύνονται τώρα από τις κυβερνήσεις.

Ακολουθεί η συνέντευξη του υφυπουργού παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητικού εκπροσώπου κ. Σίμου Κεδίκογλου:

ΕΡΩΤΗΣΗ: - Ποιο είναι το εμπορικό ισοζύγιο της Ελλάδας  με τη Ρωσία;

KΥΒ. ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: Το ισοζύγιο στο σύνολό του είναι αρνητικό για την Ελλάδα, επειδή έχουμε μεγάλες ανάγκες σε φυσικό αέριο και για τον λόγο αυτό είναι δύσκολο να έχουμε το εμπορικό μας ισοζύγιο εξισορροπημένο. Όμως, προσπαθούμε να το εξισορροπήσουμε. Αυτήν την περίοδο για μας είναι πολύ σημαντικό να επεκτείνουμε τις σχέσεις μας σε όλους τους τομείς, όχι μόνο σε αυτούς της ενέργειας και του τουρισμού, αλλά και σε τομείς συμπαραγωγής, είτε στη Ρωσία είτε στην Ελλάδα, καθώς υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες συνεργασίας.

ΕΡΩΤΗΣΗ: - Μπορείτε να μας  πείτε για την κατάσταση της  συνεργασίας στον αγροτικό τομέα;

ΚΥΒ. ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ :Αναδιαρθρώνουμε τώρα την αγροτική μας βιομηχανία και προσανατολιζόμαστε πιο πολύ στις εξαγωγές. Θεωρούμε, ότι η ρωσική αγορά έχει πολύ καλές ευκαιρίες, αλλά πρέπει τόσο οι επιχειρηματίες μας να ενημερωθούν για τις συνθήκες της ρωσικής αγοράς και να εξοικειωθούν να δραστηριοποιούνται σε αυτήν, όσο και η ρωσική αγορά να γνωριστεί καλύτερα με τα ελληνικά προϊόντα. Οπότε έχουμε μπροστά μας πολλή δουλειά να κάνουμε, αλλά έχουμε και μεγάλες ευκαιρίες.

ΕΡΩΤΗΣΗ: - Τον περασμένο  χρόνο σημειώθηκε ραγδαία αύξηση της εισαγωγής ψαριών, αλλά και πολτών φρούτων και γλυκών κουταλιού από την Ελλάδα. Σε τί οφείλεται αυτή η τάση;

ΚΥΒ. ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: - Οφείλεται  στην πολύ δυναμική ανάπτυξη του κλάδου της ιχθυοτροφίας στην Ελλάδα. Πρόκειται  για έναν πολύ δυνατό τομέα της  ελληνικής οικονομίας. Τα ελληνικά ψάρια φημίζοναι για τη νοστιμιά τους. Αυτή τη στιγμή χρειαζόμαστε εξαγωγές, γινόμαστε πιο εξωστρεφείς, καθώς οι εξαγωγές και οι επενδύσεις στην ελληνική οικονομία αποτελούν δύο βασικά μέσα για το ξεπέρασμα της κρίσης.

ΕΡΩΤΗΣΗ: - Υποστηρίζετε με κάποιο τρόπο τους εξαγωγείς του αγροτικού τομέα;

ΚΥΒ. ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: Τους βοηθούμε με πολλούς και διάφορους τρόπους, ενημερώνοντάς τους για τις συνθήκες της ρωσικής αγοράς, δίνοντας συμβουλές και γνωματεύσεις, οργανώνοντας επαφές με ενδιαφερόμενους φορείς στη Ρωσία, αλλά και διευκολύνοντας τη φορολογία, προκειμένου να δημιουργηθούν ευνοϊκές συνθήκες για εξαγωγές στη διάρκεια της κρίσης. Πρόκειται για επιτάχυνση της επιστροφής φόρων, αλλά και για γενική απλοποίηση του φορολογικού συστήματος, καθώς παλαιότερα, το φορολογικό σύστημα στην Ελλάδα ήταν δύσκολο.

ΕΡΩΤΗΣΗ: - Σε τί οφείλεται η αύξηση των εισαγωγών  τροφίμων από τη Ρωσία, κυρίως των  σιτηρών και ηλιόσπορου; Αφού η  Ελλάδα έχει δικό της λάδι...

ΚΥΒ. ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: Αυτό σημαίνει ελεύθερη αγορά: εάν η τιμή σου είναι χαμηλή, μπορείς να μπεις και σε μια αγορά που έχει δικό της παρόμοιο προϊόν, δικό της λάδι στην προκειμένη περίπτωση. Υπάρχουν και άλλα προϊόντα που μπορεί η Ρωσία να τα εισάγει στην Ελλάδα. Π. χ. υπάρχει πρόταση ελληνικών εταιρειών για εισαγωγή στην Ελλάδα πολυπροπιλήνης, που αποτελεί προϊόν πετρελαίου, από το οποίο φτιάχνονται διάφορα πλαστικά αντικείμενα, συμπεριλαμβανομένων και πλαστικών πιάτων και ποτηριών.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Η  Ρωσία τα τελευταία τρία-τέσσερα  χρόνια εξελίχθηκε παγκοσμίως σε μεγάλο εξαγωγέα σιτηρών, οπότε αυξήθηκαν οι ρωσικές εξαγωγές σιτηρών και στην Ελλάδα;

ΚΥΒ. ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: Και πάλι είναι θέμα τιμής. Η Ρωσία  έχει πολύ μεγάλη παραγωγή και αυτό εκδηλώθηκε, όταν είχαμε ξηρασία και  πυρκαγιές, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε όλο τον κόσμο.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Πέραν  της τιμής, έχει σημασία και η  ποιότητα. Τί ποιότητα έχουν τα ρωσικά σιτηρά;

ΚΥΒ.ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: Όλα κρίνονται και από την  τιμή και από την ποιότητα. Για  να πετύχεις, πρέπει να έχεις καλή αναλογία ποιότητας και τιμής.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποιες είναι οι προοπτικές της συνεργασίας μεταξύ της Ρωσίας και της Ελλάδας στον τομέα τροφίμων;

ΚΥΒ. ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: Στην Ελλάδα υπάρχουν πολλά αγροτικά προϊόντα που δεν έχουν μπει ακόμα  στη ρωσική αγορά, παραδείγματος  χάρη τα σύκα, τα οποία είναι πολύ ποιοτικά.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποια ρωσικά τρόφιμα θα μπορούσαν να είναι  περιζήτητα στην Ελλάδα;

ΚΥΒ.ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: Πέραν των προϊόντων πετρελαίου, υπάρχουν και πολλές άλλες δυνατότητες συμπαραγωγής στην Ελλάδα με χρήση ρωσικών τεχνογνωσιών. Μπορούμε να παράγουμε από κοινού πολλά είδη στην Ελλάδα και αντιστρόφως στη Ρωσία – παραδείγματος χάρη, φάρμακα. Η φαρμακευτική μας βιομηχανία είναι πολύ αναπτυγμένη. Εφόσον καταλήξουν σε συμφωνία ελληνικές και ρωσικές εταιρείες, μπορεί να γίνει συμπαραγωγή φαρμάκων στη Ρωσία. Για μένα το πιο σημαντικό είναι να καταφέρουν οι επιχειρηματίες της Ελλάδας και της Ρωσίας να συνάψουν συνεργασίες. Στο παρελθόν, υπήρχαν ορισμένα προβλήματα, τα οποία λύνονται τώρα από τις κυβερνήσεις. Μπορώ να σας πω, ότι η κυβέρνηση της Ρωσίας και η κυβέρνηση της Ελλάδας είναι πολύ κοντά η μία στην άλλη και θα είναι ακόμα πιο κοντά.

Όσο για τα ρωσικά τρόφιμα, που θα μπορούσαν  να πιάσουν τόπο στην Ελλάδα, πρέπει πρώτα να γίνουν γνωστά στη χώρα μας. Ακόμα και η «σμετάνα», η  οποία μου αρέσει πολύ από τα χρόνια που σπούδαζα στη Ρωσία, δεν τη βρίσκεις στην Ελλάδα, καθώς οι Έλληνες απλά δε γνωρίζουν τί θα πει «σμετάνα». Γι’ αυτό, τα προϊόντα αυτά πρώτα πρέπει να γίνουν γνωστά στους Έλληνες. Πάντως το περιθώριο είναι μεγάλο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα αρκεί τα σχόλια να μην είναι υβριστικά ή συκοφαντικά. Διαφημίσεις στην θέση των σχολίων ΔΕΝ δημοσιεύονται

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...