Τετάρτη 27 Μαρτίου 2013

ΔΗΜΑΡ: Αποτελεσματική πάταξη λαθρεμπορίου καυσίμων σε όλα τα στάδια εφοδιασμού

Την εγκατάσταση συστήματος εισροών - εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου και της φοροδιαφυγής, ζητά με ερώτησή της στη Βουλή, η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ  Ασημίνα Ξηροτύρη-Αικατερινάρη.

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
 
Με ερωτήσεις μου επανειλημμένα έχω θέσει το θέμα της καθυστέρησης στην εφαρμογή των μέτρων για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου καυσίμων. Σήμερα το πρώτο μέτρο που τίθεται σε εφαρμογή είναι η υποχρεωτική τοποθέτηση του συστήματος εισροών - εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων. Με βάση την υπουργική απόφαση που εκδόθηκε θα πρέπει να έχουν τοποθετηθεί ολοκληρωμένα συστήματα εισροών - εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων μέσα στο επόμενο έτος ξεκινώντας από τις 27-3-2013 για την Αττική και τη Θεσσαλονίκη, 27-9-2013 για την Αχαΐα, τη Λάρισα, τη Μαγνησία και τα Ιωάννινα, και καταλήγοντας στις 27-3-2014 για την υπόλοιπη Ελλάδα.
Παράλληλα, μετά την απόφαση της  κυβέρνησης να επιδοτήσει το 50% του κόστους εγκατάστασης των συστημάτων, οι πρατηριούχοι καλούνται να υποβάλουν αιτήσεις για ένταξη στη χρηματοδότηση σε ασφυκτικά χρονικά πλαίσια. Το σύστημα για υποβολή αιτήσεων άνοιξε στις 22/3/2013, όταν 27/3/2013 είναι η καταληκτική ημερομηνία για 1.500 τουλάχιστον πρατήρια.
Με δεδομένη την μεγάλη καθυστέρηση  στην εφαρμογή μέτρων κατά του λαθρεμπορίου και τα πολύ στενά χρονικά περιθώρια, το Υπουργείο έδωσε το δικαίωμα στους  πρατηριούχους να δηλώσουν τον αριθμό των δεξαμενών τους, την επωνυμία του εγκαταστάτη, καθώς επίσης και την καταληκτική ημερομηνία εγκατάστασης των συστημάτων, που σύμφωνα με πληροφορίες δεν πρέπει να υπερβαίνει την 30ή Ιουνίου, δίνοντας έτσι μια άτυπη παράταση εφαρμογής του μέτρου.
Παρόλο που η εγκατάσταση  του νέου συστήματος είναι ένα  αναγκαίο θετικό βήμα, δεν λύνει από μόνο του το πρόβλημα της λαθρεμπορίας καυσίμων όταν μάλιστα τα νέα συστήματα θα τοποθετηθούν μόνο στις δηλωμένες δεξαμενές, τη στιγμή που υπάρχουν χιλιάδες αδήλωτες σε όλη τη χώρα. Θα πρέπει να ληφθούν τα πρόσθετα μέτρα ελέγχου και στην υπόλοιπη αλυσίδα διακίνησης, ξεκινώντας από τα διυλιστήρια, διότι τα μεγαλύτερα ποσοστά λαθραίας διακίνησης καυσίμων αφορούν τις μεταγγίσεις των ναυτιλιακών καυσίμων και τις εικονικές εξαγωγές.
Είναι λοιπόν σαφές ότι  με το συγκεκριμένο μέτρο επιχειρείται η καταπολέμηση του λαθρεμπορίου από τον τελικό παραλήπτη (πρατήρια) και μόνο. Απουσιάζει σχεδιασμός - πρόταση σχετικά με τον έλεγχο και την αποτελεσματική πάταξη λαθρεμπορίου σε όλα τα στάδια εφοδιασμού. Ουσιαστικά αφορά το 30% της εφοδιαστικής αλυσίδας που αντιστοιχεί στο 40% περίπου του συνολικού τζίρου πετρελαιοειδών.

Μετά  από τα παραπάνω ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1. Θα δοθεί  επαρκής χρόνος στους πρατηριούχους  για την εγκατάσταση του συστήματος εισροών - εκροών, έτσι ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν και να αποφύγουν τις συνέπειες μη εγκατάστασης του (ανάκληση άδειας λειτουργίας); Υπάρχει πρόθεση περαιτέρω επιδότησης μεγαλύτερης του 50% μέσω ένταξης σε πρόγραμμα της ΚτΠ ή μέσω χρήσης δικαιοχρησίας (leasing) έτσι ώστε αν κλείσει ένα πρατήριο να επιστρέφεται ο εξοπλισμός; 
2. Σε ποια φάση υλοποίησης βρίσκονται τα υπόλοιπα συστήματα για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου καυσίμων και στα άλλα στάδια εφοδιασμού;

Η βουλευτής  που ερωτά

Ασημίνα Ξηροτύρη-Αικατερινάρη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα αρκεί τα σχόλια να μην είναι υβριστικά ή συκοφαντικά. Διαφημίσεις στην θέση των σχολίων ΔΕΝ δημοσιεύονται

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...