Πέμπτη 12 Αυγούστου 2010
Οι εκπτώσεις δεν έφεραν την «άνοιξη»
Μεικτή είναι η εικόνα στην αγορά, καθώς οι εκπτώσεις δεν έχουν «πείσει» όλους του καταναλωτές ότι θα αγοράσουν φτηνά. Έτσι, σε κάποιες περιοχέςτης χώρας καταγράφεται σημαντική πτώση του τζίρου έως 25%, ενώ κάποιες άλλες σημάδια βελτίωσης. Οι τιμές των εκπτώσεων είναι 7% χαμηλότερες από πέρυσι.
Με βάση τους μέχρι τώρα υπολογισμούς και τις εκτιμήσεις των εμπορικών επιμελητηρίων, η μεγαλύτερη πτώση του τζίρου καταγράφεται στην Αττική και στην Θεσσαλονίκη, ενώ η μεγαλύτερη άνοδος στην Κρήτη και ειδικότερα στο Ηράκλειο, όπως επίσης και στην Πάτρα.
Εντυπωσιακά χαρακτηρίζει τα ποσοστά των φετινών εκπτώσεων ο Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), σημειώνοντας ότι τα υψηλότερα ποσοστά παρουσιάζονται στον κλάδο της ένδυσης και της υπόδησης.
Οι τελικές τιμές των φετινών εκπτώσεων είναι 7% χαμηλότερες από πέρσι, όμως, σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη, η προσπάθεια μείωσης των τιμών ακυρώνεται από τον φορολογικό πληθωρισμό.
«Δυστυχώς, το 5,5% το απορροφά ο φορολογικός πληθωρισμός. Και αυτό είναι κάτι, το οποίο δεν μας βοηθάει, παρά τις προσπάθειες που γίνονται», υπογράμμισε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ.
Ο ίδιος τόνισε ότι η κίνηση στην αγορά, είναι η αναμενόμενη και παρατηρείται μια μικρή βελτίωση σε σύγκριση με πέρσι. Όπως επεσήμανε, η κίνηση στην αγορά κυμαίνεται, σε μέσα επίπεδα, περίπου στο -10% έως -12% σε σύγκριση με το -14,5 της αντίστοιχης περσινής περιόδου, όπου ο κύκλος των εκπτώσεων έκλεισε τελικά στο -20%.
«Πτώση στο τζίρο έχει παρατηρηθεί στις μικρές, αλλά και στις πιο μεγάλες επιχειρήσεις. Αυτό το διαπιστώνουμε και από τη μείωση του τζίρου των πολυκαταστημάτων, που κυμαίνεται στο επίπεδο του 14,8% κοντά στο 15%», συμπλήρωσε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ.
Αθήνα: Πτώση του τζίρου 15%-20%
Μείωση του τζίρου 15%-20% παρατηρείται στην αγορά της Αθήνας, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις του Νίκου Γιαννέτου, πρόεδρος του Συνδέσμου Κατασκευαστών Ετοίμων Ενδυμάτων Αττικής, μέλος του ΔΣ του Εμπορικού Συλλόγου των Αθηνών και του ΕΒΕΑ.
Σε δηλώσεις του τόνισε ότι είναι η 3η χρονιά που παρατηρείται πτώση στο τζίρο σε γενικό επίπεδο. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι με την υπάρχουσα κατάσταση πολλά καταστήματα έχουν βάλει λουκέτο και στο μέλλον θα υπάρξουν και άλλα. Επίσης, τόνισε ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο για μια επιχείρηση να αντεπεξέλθει, όταν ο τζίρος της μειώνεται και τα έξοδα της δεν μεταβάλλονται σημαντικά.
Ο κ. Γιαννέτος επεσήμανε ότι ο τζίρος των φετινών εκπτώσεων κινείται πτωτικά, ιδιαίτερα στον κλάδο της ένδυσης, που είναι η πιο ανταγωνιστική και η πιο χτυπημένη αγορά, τα τελευταία είκοσι χρόνια. Κάμψη σημειώνεται και στον κλάδο της υπόδησης.
Το γεγονός αυτό, το απέδωσε, πέρα από την οικονομική κρίση, και στο ότι οι περισσότεροι άνθρωποι είναι κορεσμένοι από υλικά πράγματα. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, οι καταναλωτές στο παρελθόν αγόραζαν όχι γιατί δεν είχαν το συγκεκριμένο προϊόν, αλλά πολλές φορές για ανανέωση.
«Ένας ακόμη άλλος λόγος είναι ότι η ένδυση καταλαμβάνει το μεγαλύτερο κομμάτι στην αγορά, άρα δέχεται τις ισχυρότερες πιέσεις», πρόσθεσε ο κ. Γιαννέτος.
Πειραιάς: Μείωση τζίρου σε ένδυση-υπόδηση άνω του 20%
Σε πτωτική τροχιά κινείται και η αγορά του Πειραιά. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, ο πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου του Πειραιά, Γιώργος Ζησιμάτος, ανέφερε ότι παρατηρείται πτώση του τζίρου σε ένδυση-υπόδηση, η οποία περνάει το 20%, ενώ στα άλλα προϊόντα σημειώνεται κάμψη, που φτάνει το 10%.
Η κίνηση στην αγορά παρουσιάζει μέση στατιστική μείωση της τάξης του 15%-20%. Ο κ. Ζησιμάτος επεσήμανε ότι τις πρώτες ημέρες των εκπτώσεων υπήρξε κινητικότητα στην αγορά, μετά, όμως, η αγοραστική κίνηση μειώθηκε αισθητά.
«Αυτό συνέβη, γιατί ο καταναλωτής δεν συγκινήθηκε από το μεγάλο ποσοστό των εκπτώσεων, αφού είχε κάνει πολλές από τις αγορές του και με τις προσφορές που παρείχαν τα εμπορικά καταστήματα πριν την έναρξη των επίσημων εκπτώσεων. Ακόμη, το ενδιαφέρον του καταναλωτή σχετίζεται με τη ψυχολογία του, η οποία συνδέεται με την οικονομική του κατάσταση και το μειωμένο εισόδημά του».
Δυστυχώς, η υπάρχουσα κατάσταση στην οικονομία δημιουργεί ένα φαύλο κύκλο, πνίγει τους εμπόρους, καταστρέφει την πραγματική οικονομία και χρειάζονται πολλά χρόνια ακόμη, για να ανακάμψουμε», δήλωσε ο πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου του Πειραιά.
Θεσσαλονίκη: Πτώση του τζίρου 15%-25%
Μείωση στην αγοραστική κίνηση της τάξης του 15%-25% παρατηρείται στη Θεσσαλονίκη, όπως δήλωσε ο Κωνσταντίνος Χατζαρίδης, πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου Θεσσαλονίκης και Α΄ αντιπρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου.
Ο κ. Χατζαρίδης ανέφερε ότι καλύτερα κινούνται τα διαρκή καταναλωτικά αγαθά, δηλαδή ένδυση-υπόδηση, κυρίως τα γυναικεία. Ακολουθούν τα ανδρικά και τα παιδικά. Επίσης, όπως είπε, καλή κίνηση παρατηρείται και στα υποδήματα.
«Περιμένουμε αύξηση της αγοραστικής κίνησης προς το τέλος των εκπτώσεων με την επιστροφή των παραθεριστών ή και με τη διέλευση κάποιων τουριστών από άλλες περιοχές», συμπλήρωσε ο πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου της Θεσσαλονίκης.
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι όσο μειώνεται ο τζίρος τόσο περιορίζεται η εμπορικότητα των περιοχών. Ο κ. Χατζαρίδης δήλωσε ότι πλέον τα κέντρα των πόλεων δουλεύουν λιγότερο, ενώ τα κέντρα των περιφερειακών αγορών αρχίζουν και κλείνουν.
Πάτρα: Μικρή ανοδική τάση 5%-8%
Καλύτερα από πέρυσι κινείται μέχρι στιγμής η αγορά της Πάτρας. Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, ο Γιώργος Ρώρος, πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου της Πάτρας, ανέφερε ότι παρατηρείται μια μικρή ανοδική τάση στα έσοδα επί του τζίρου της τάξης του 5% με 8%.
Ο κ. Ρώρος επεσήμανε ότι καθημερινά δέχεται καταγγελίες, που αφορούν περιπτώσεις όπου άλλες είναι οι τιμές στο ράφι και άλλες στο ταμείο. Αυτό το φαινόμενο, όπως είπε, είναι πιο συχνό στα πολυκαταστήματα.
Ο ίδιος προέβαλε ως επιτακτική ανάγκη να αποκατασταθεί η νομιμότητα, το κύρος των εκπτώσεων και έτσι ο καταναλωτής να μην πέφτει θύμα εξαπάτησης σε μια αγορά-«ζούγκλα».
Ηράκλειο Κρήτης: Άνοδος 10%-15%
Αισθητή βελτίωση παρουσιάζει η αγορά της Κρήτης και ειδικότερα του Ηρακλείου. Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Μανώλης Κουμαντάκης, πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου Ηρακλείου, καλύτερη από την περσινή αναδεικνύεται η φετινή εκπτωτική περίοδος από πλευράς τζίρου και κατανάλωσης σε ποσοστό περίπου 10% με 15%.
Επίσης, σημείωσε ότι αυξημένη αγοραστική κίνηση παρατηρείται στην ένδυση, την υπόδηση και τα παιδικά, ενώ μικρότερη αύξηση σημειώνεται στα ηλεκτρικά είδη. Όπως επεσήμανε, παρά τη μείωση των πραγματικών εισοδημάτων τους, οι καταναλωτές έχουν διάθεση για αγορές και στηρίζουν τις τοπικές επιχειρήσεις.
«Η αγορά του Ηρακλείου προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα και ο κόσμος έχει αρχίσει να συμπεριφέρεται με οικονομικό τρόπο, δηλαδή αγοράζει, αλλά πιο συγκρατημένα και οργανωμένα», τόνισε ο κ. Κουμαντάκης. tanea.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα αρκεί τα σχόλια να μην είναι υβριστικά ή συκοφαντικά. Διαφημίσεις στην θέση των σχολίων ΔΕΝ δημοσιεύονται