Τετάρτη 7 Ιουλίου 2010

Μικρή πτώση για τον πληθωρισμό, στο 5,2% τον Ιούνιο - Σε υψηλά επίπεδα ο τιμάριθμος

Αθήνα
Στο 5,2% υποχώρησε τον Ιούνιο ο πληθωρισμός, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα την Τετάρτη η Ελληνική Στατιστική Αρχή.

Έναντι του Μαΐου, υποχώρησε κατά 0,3%. Τον Ιούνιο του 2009, ο πληθωρισμός ήταν 0,5%.

Το Μάιο, ο δείκτης τιμών καταναλωτή είχε ανέλθει στο 5,4%.

Τους δύο προηγούμενους μήνες είχε διαμορφωθεί σε 4,8% και 3,9% αντίστοιχα.

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 5,2% προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:

1) Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 18,9% της ομάδας Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών, καθώς και των τιμών των τσιγάρων.
β) Κατά 2,4% της ομάδας Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
γ) Κατά 7,9% της ομάδας Στέγαση, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης-αποχέτευσης, του ηλεκτρισμού και των υπηρεσιών κοινοχρήστων.
δ) Κατά 1,5% της ομάδας Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, στα είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη, στα υαλικά, στα επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης και τις οικιακές υπηρεσίες.
ε) Κατά 18,2% της ομάδας Μεταφορές, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη: αυτοκίνητα, τέλη κυκλοφορίας-διόδια, καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), ανταλλακτικά αυτοκινήτου, συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου-μοτοσικλέτας, υπηρεσίες μεταφορών.
στ) Κατά 3,7% της ομάδας Επικοινωνίες, λόγω αύξησης των τιμών της κινητής τηλεφωνίας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών της σταθερής τηλεφωνίας.
ζ) Κατά 0,7% της ομάδας Αναψυχή - Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφική ύλη-σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ειδών οπτικοακουστικού εξοπλισμού και των ηλεκτρονικών υπολογιστών.
η) Κατά 3% της ομάδας Εκπαίδευση, λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων, των εκπαιδευτηρίων ξένων γλωσσών, των φροντιστηρίων και των ΙΕΚ.
θ) Κατά 3,5% της ομάδας Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών: φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα), κυλικεία.
ι) Κατά 5,1% της ομάδας Άλλα αγαθά και υπηρεσίες , λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των κουρείων-κομμωτηρίων, των ειδών ατομικής φροντίδας, των κοσμημάτων-ρολογιών, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των τιμών των άλλων υπηρεσιών.
2) Από τη μείωση του δείκτη:
Κατά 0,8% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά , λόγω μείωσης των τιμών στα είδη: γιαούρτι, φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμοί φρούτων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα είδη: ψάρια νωπά, κρέατα γενικά, γάλα νωπό παστεριωμένο, τυρί φέτα, γλυκά ζαχαρωτά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα αρκεί τα σχόλια να μην είναι υβριστικά ή συκοφαντικά. Διαφημίσεις στην θέση των σχολίων ΔΕΝ δημοσιεύονται

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...