Κυριακή 13 Ιουνίου 2010

Τρόφιμα: «Φουντώνει» ο πόλεμος στο λιανεμπόριο

Ανάβει η μάχη ανάμεσα στους «παραδοσιακούς» παίκτες του εγχώριου λιανεμπορίου τροφίμων, τα σούπερ μάρκετ και τις εκπτωτικές αλυσίδες (π.χ. Aldi, Lidl), οι οποίες διεκδικούν μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς και αύξηση των πωλήσεών τους.

Τα σούπερ μάρκετ γνωρίζοντας πολύ καλά πως η ανάπτυξη των εκπτωτικών αλυσίδων σε μια αγορά που δέχεται ισχυρές πιέσεις εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, θα γίνει σε βάρος τους, εντείνουν τις προσφορές και μειώνουν τις τιμές τους και εμπλουτίζουν την γκάμα των «φθηνών» προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Μέχρι στιγμής, κερδισμένα φαίνεται πως είναι τα σούπερ μάρκετ, τα οποία διατηρούν τις πωλήσεις και τα μερίδια σε υψηλά επίπεδα, ενώ οι εκπτωτικές αλυσίδες εμφανίζουν σημάδια κόπωσης.
Ενδεικτικά, το σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης κατάφερε να ενισχύσει τις πωλήσεις και να ξεπεράσει το «φράγμα» του 1 δισ. ευρώ, βελτιώνοντας παράλληλα την κερδοφορία της.
Συγκριμένα, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 1,15 δισ. ευρώ από 1,08 δισ. ευρώ το 2008, ενώ τα κέρδη μετά τους φόρους έφθασαν στα 11,99 εκατομμύρια ευρώ από 10,761 εκατομμύρια ευρώ.
Σημαντική επίσης ήταν η αύξηση κατά 10,98% που καταγράφηκε στα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 52,547 εκατομμύριαευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων σημείωσαν οριακή μείωση και διαμορφώθηκαν στα 37,26 εκατομμύρια ευρώ από 37,98 εκατομμύρια ευρώ.
Ζημιές
Αντίθετα, η Dia Hellas εμφάνισε ζημιές 9,46 εκατομμυρίων ευρώ από ζημιές 8,45 εκατομμυρίωνευρώ το 2008 και πτώση στις πωλήσεις της κατά 3,98%, στα 373,79 εκατ. ευρώ έναντι 389,309 εκατ. ευρώ το 2008. Υπενθυμίζεται πως η Carrefour και ο όμιλος Μαρινόπουλου αποφάσισαν στις αρχές του τρέχοντος έτους να επεκτείνουν τη συνεργασία τους επί ελληνικού εδάφους ενσωματώνοντας τη Dia Hellas στην Carrefour Μαρινόπουλος και να μετατρέψουν τα καταστήματά της σε Carrefour Mαρινόπουλος και Carrefour Express.
Να σημειωθεί πως η παραπάνω συμφωνία τελεί υπό την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Συμμαχίες Παράγοντες της αγοράς, επισημαίνουν πως όσο η ύφεση στην ελληνική οικονομία θα βαθαίνει τόσο θα γίνεται επιτακτικότερη η ανάγκη για τη δημιουργία ισχυρών ομίλων στον κλάδο του λιανεμπορίου τροφίμων.
Και τούτο, διότι η επιδείνωση της ελληνικής οικονομίας και η περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης, θα «δοκιμάσει» τις αντοχές των μικρότερων εταιρειών και εκείνων που βρίσκονται ήδη στο «κόκκινο», ενώ είναι πιθανόν να μην αφήσει «αλώβητους» ακόμη και τους δυνατούς παίκτες του χώρου.
Κλείνοντας, τονίζουν πως οι συνεργασίες αποτελούν μονόδρομο κυρίως για τα σούπερ μάρκετ με τζίρο κάτω των 100 εκατομμυρίωνευρώ και ίσως για ορισμένες από τις μεγάλες με οικονομικές δυσχέρειες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα αρκεί τα σχόλια να μην είναι υβριστικά ή συκοφαντικά. Διαφημίσεις στην θέση των σχολίων ΔΕΝ δημοσιεύονται

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...