Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου 2010
Κρατούν 2.800 από τους 6.000 στον ΟΣΕ
Με 2.800 από περίπου 6.000 εργαζόμενους καλείται να πορευτεί στο μέλλον ο ΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ ενώ αμέσως μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου για την εξυγίανση του Οργανισμού, το πλεονάζον προσωπικό θα ενταχθεί σε ειδικό φορέα υποδοχής, ο οποίος θα καθορίσει τον νέο εργασιακό χάρτη.
Πρόκειται για το φορέα ο οποίος θα υποδεχτεί τις αιτήσεις όσων …περισσεύουν από τον ΟΣΕ και θα αναζητήσει τις υπηρεσίες και τους οργανισμούς που θα μεταταγούν. Η διαδικασία προβλέπει πολύ σφιχτό χρονοδιάγραμμα που καθορίζεται ενός 25 ημερών (!) από την ψήφιση του νόμου αλλά και νέες συλλογικές συμβάσεις που αποτελούν αιτία πολέμου για τους συνδικαλιστές που απειλούν με κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, 3.200 εργαζόμενοι θα αναζητήσουν στέγη. Ωστόσο, στο υπουργείο Υποδομών υποστηρίζουν ότι μετά την περικοπή επιδομάτων και δευτερευουσών απολαβών, περίπου 1.000 θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα έως τα τέλη του χρόνου και θα αποχωρήσουν ενώ ήδη περί τα 400 άτομα έχουν υποβάλλει αίτηση συνταξιοδότησης.
Ο κ. Ρέππας διαβεβαιώνει πάντως ότι δεν θα γίνει καμία απόλυση όπως επίσης ότι δεν θα περικοπούν και οι τακτικές αποδοχές. Δίνει όμως αποκαλυπτικά στοιχεία για το πάρτι που γινόταν όλα αυτά τα χρόνια με τους μισθούς στον ΟΣΕ, εκτινάσσοντας το χρέος στα 10,7 δις. ετρώ και παράγοντας ετησίως έλλειμμα 1,2 δις. ευρώ. Αν και οι μέσες τακτικές ετήσιες αποδοχές στον ΟΣΕ ανέρχονται σε 33.000 ευρώ και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε 35.000 ευρώ, οι δευτερεύουσες μαζί με τις εισφορές ανέβαζαν τα νούμερα σε 56.000 ευρώ και 66.000 ευρώ αντίστοιχα. Άρα οι μηνιαίες αποδοχές ανέρχονταν σε 4.700 ευρώ και 5.500 ευρώ αντίστοιχα!
Βάσει του νομοσχεδίου οι πλεονάζοντες εργαζόμενοι έχουν το δικαίωμα, να δηλώσουν τον νομό που επιθυμούν να μεταταγούν, δίνοντας επίσης τρεις επιλογές θέσης της αρεσκείας τους ενώ η μετακίνησή τους θα γίνει με βάση την προϋπηρεσία, την θέση τους στον Οργανισμό αλλά και κοινωνικά κριτήρια.
Δικαίωμα της κάθε διοίκησης είναι η εξαίρεση από την μετακίνηση εργαζομένων ή τομέων που είναι η απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία του σιδηροδρόμου.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο που ενέκρινε το υπουργικό συμβούλιο την Παρασκευή στην Θεσσαλονίκη, η αναδιοργάνωση προβλέπει την διατήρηση τεσσάρων εταιρειών. Του ΟΣΕ που θα είναι ο κύριος της εθνικής σιδηροδρομικής γραμμής, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία θα εκτελεί το σιδηροδρομικό έργο και η οποία αποκτά την δικής της αυτοτέλεια με σκοπό την εξυγίανση και την ιδιωτικοποίησή της, της ΓΑΙΟΣΕ η οποία γίνεται ο real estate βραχίονας του Οργανισμού, αναλαμβάνοντας την αξιοποίηση των ακινήτων και της ΕΡΓΟΣΕ, η οποία θα αναλάβει την δημοπράτηση και κατασκευή έργων σιδηροδρομικής υποδομής.
Με βάση το σχέδιο που αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση για 15 μέρες και εν συνεχεία εντός Οκτωβρίου να ψηφιστεί από τη βουλή, τα χρέη του ΟΣΕ και των θυγατρικών του περνούν στο δημόσιο, το οποίο «αμοίβεται» με την εκχώρηση σε αυτό όλη της ακίνητης περιουσίας του Οργανισμού, η οποία έχει αποτιμηθεί στα 4,5 δισ. ευρώ.
Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα περιέλθει και το τροχαίο υλικό του ΟΣΕ άνευ ανταλλάγματος ενός εντός ενός μηνός από την δημοσίευση του νόμου στην εφημερίδα της κυβέρνησης, προβλέπεται η εκπόνηση επιχειρησιακού σχεδίου για το σύνολο της δραστηριότητάς της, στο πλαίσιο του οποίου εξετάζονται, οι παρεχόμενες υπηρεσίες, τα δρομολόγια τα οποία θα διενεργεί, οι όροι μεταφοράς και η τιμολογιακή της πολιτική με σκοπό την άμεση κερδοφορία της.
Από τις αρχές του 2011 καταργείται η υφιστάμενη τιμολογιακή πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς δεν θα υπολογίζονται κόμιστρα, εκπτώσεις και μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων που δεν καλύπτουν το κόστος μεταφοράς.
Τέλος, συστήνεται Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (Ρ.Α.Σ.) ως Ανεξάρτητη αρχή, η οποία αναλαμβάνει τις αρμοδιότητες του Ρυθμιστικού Φορέα σύμφωνα με την κοινοτική νομοθεσία περί σιδηροδρομικών μεταφορών.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα αρκεί τα σχόλια να μην είναι υβριστικά ή συκοφαντικά. Διαφημίσεις στην θέση των σχολίων ΔΕΝ δημοσιεύονται