Σάββατο 31 Ιουλίου 2010

Τα πολυτιμότερα εμπορικά σήματα

Ο κλαδος τεχνολογίας έχει για άλλη μία φορά κυρίαρχη θέση στη λίστα του Forbes με τα πιο πολύτιμα εμπορικά σήματα (brands) στον πλανήτη. Τις δύο πρώτες θέσεις καταλαμβάνουν δύο τεχνολογικοί κολοσσοί, ενώ συνολικά το 30% των πρώτων 50 εταιρειών ανήκουν στο συγκεκριμένο κλάδο. Αξιοσημείωτη είναι όμως και η κυριαρχία των αμερικανικών επιχειρήσεων, που καταλαμβάνουν εννέα από τις δέκα πρώτες θέσεις της λίστας.
Επικεφαλής είναι η Apple, η οποία αποδεικνύει ότι προβλήματα, όπως αυτά στην κεραία λήψης του iPhone 4, μπορούν να δημιουργήσουν αναστάτωση, όχι όμως και να πλήξουν την αξία ενός ισχυρού εμπορικού σήματος. Το brand της Apple αποτιμήθηκε από τους αναλυτές τoυ Forbes στα 57,4 δισ. δολάρια, ενώ ακολουθεί αυτό της Microsoft με την αξία του να ανέρχεται στα 56,6 δισ. δολάρια.
Στην τρίτη θέση βρίσκεται το εμπορικό σήμα της Coca Cola, με αξία 55,4 δισ. δολαρίων, «σπάει» τον τεχνολογικό κλοιό για να ακολουθήσουν ωστόσο η μεγαλύτερη κατασκευάστρια υπολογιστών mainframe στον κόσμο, IBM και ο διαδικτυακός κολοσσός Google τα brands των οποίων αποτιμώνται στα 43 δισ. και 39,7 δισ. δολάρια αντίστοιχα.
Η επέλαση των αμερικανικών εταιρειών συνεχίζεται με τα σήματα των McDonald's (35,9 δισ. δολάρια), General Electric (33,7 δισ. δολ.), Marlboro (29,1 δισ. δολ.) και Intel (28,6 δισ. δολ.), ενώ την Ευρώπη στην πρώτη δεκάδα εκπροσωπεί η φινλανδική Nokia
Η αξία του εμπορικού σήματος της μεγαλύτερης κατασκευάστριας κινητών τηλεφώνων στον κόσμο ανέρχεται στα 27,4 δισ. δολάρια. Αλλες ευρωπαϊκές εταιρείες, που βρίσκονται σε πολύ καλές θέσεις, είναι ο βρετανικός κολοσσός κινητής τηλεφωνίας Vodafone (13η), οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες BMV (16η) και Mercedes (19η), αλλά και ο γαλλικός οίκος πολυτελών αγαθών Louis Vuitton (18η).
Εκπληξη θεωρείται, εν τω μεταξύ, η επίδοση της Toyota Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, αν και έχει προβεί σε ανάκληση εκατομμυρίων οχημάτων τον τελευταίο χρόνο, εξακολουθεί να διαθέτει το 11ο πιο πολύτιμο brand στον κόσμο.
Εντύπωση επίσης προκαλεί το γεγονός ότι στη λίστα εκπροσωπείται από τέσσερα brands ένας κλάδος, που έχει αντιμετωπίσει ισχυρούς κλυδωνισμούς, αλλά και έχει δεχθεί οξεία κριτική - αυτός των τραπεζών. Στη λίστα του Forbes φιγουράρουν οι HSBC (35η θέση), JP Morgan (42η), Bank of America (44η) και Goldman Sachs (45η).
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα αρκεί τα σχόλια να μην είναι υβριστικά ή συκοφαντικά. Διαφημίσεις στην θέση των σχολίων ΔΕΝ δημοσιεύονται

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...