ΤΗΣ ΠΟΠΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ
Εγκλωβισμένοι στα χρέη είναι χιλιάδες καταναλωτές που βρίσκονται σε κατάσταση «ομηρίας» από την κυβέρνηση, αφού ακόμη περιμένουν -εδώ και οκτώ μήνες- ως «σανίδα σωτηρίας» την κατάθεση του νομοσχεδίου για τη ρύθμιση οφειλών των υπερχρεωμένων νοικοκυριών.
Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις αρχές του περασμένου Σεπτέμβρη μέχρι σήμερα η καταναλωτική οργάνωση ΕΚΠΟΙΖΩ διαχειρίζεται 3.000 υποθέσεις υπερχρεωμένων καταναλωτών, ενώ καθημερινά δέχεται στη «συμβουλευτική γραμμή υπερχρέωσης» 80 με 100 κλήσεις από πολίτες οι οποίοι αναζητούν κάποια λύση στο οικονομικό τους αδιέξοδο. Παράλληλα τουλάχιστον 20 με 30 καταχρεωμένοι πολίτες επισκέπτονται καθημερινά την καταναλωτική οργάνωση για να βρουν τρόπο διαφυγής από τον εφιάλτη των χρεών.Σε απόγνωση
Τα στοιχεία αυτά ανέφεραν εκπρόσωποι καταναλωτικών οργανώσεων σε συνέντευξη Τύπου που διοργάνωσε χτες στην Αθήνα η ΕΚΠΟΙΖΩ και ζήτησαν από την κυβέρνηση την άμεση κατάθεση και ψήφιση στη Βουλή του πολυσυζητημένου νομοσχεδίου.
«Καθημερινά έρχονται σ' εμάς άνθρωποι όλων των ηλικιών, ιδίως από τα μεσαία εισοδήματα, που τους πνίγουν τα χρέη. Ανθρωποι που νιώθουν ότι χάνουν την αξιοπρέπειά τους και ευτελίζονται στα μάτια της οικογένειάς τους, των εργοδοτών και των συγγενών τους από την απαράδεκτη συμπεριφορά των τραπεζών και των εισπρακτικών εταιριών», ανέφερε χαρακτηριστικά η αντιπρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ, Παναγιώτα Καλαποθαράκου.
Πρόσθεσε δε ότι το πρόβλημα των υπερχρεωμένων καταναλωτών οξύνεται με αφορμή την αύξηση της ανεργίας, τη μείωση των μισθών και συντάξεων, το κλείσιμο επιχειρήσεων και τις αυξήσεις τιμών σε βασικά προϊόντα και υπηρεσίες.
Ανεπαρκή τα
προγράμματαΣύμφωνα με τους εκπροσώπους της ΕΚΠΟΙΖΩ, τα προγράμματα ρύθμισης οφειλών που έχουν ανακοινώσει αρκετές τράπεζες είναι «αποσπασματικά, ανεπαρκή, αναποτελεσματικά» και, όπως υπογραμμίζουν, στην καλύτερη περίπτωση οι τράπεζες ανακυκλώνουν τα χρέη. Επισημαίνουν δε ότι τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα προχωρούν σε πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας ακόμη και για πολύ μικρά χρέη καταναλωτών, ενώ «πωλούν» σε εισπρακτικές εταιρίες την είσπραξη των οφειλών.
«Οι τράπεζες είναι απρόθυμες να προχωρήσουν σε διακανονισμό των χρεών και όσες δήθεν το κάνουν με διάφορα προγράμματα βάζουν διψήφια επιτόκια, ενώ ζητούν εγγυήσεις και για μικρά ποσά», πρόσθεσε η κ. Καλαποθαράκου.
Παράλληλα, η γενική γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Καταναλωτών Ελλάδας, Κατερίνα Γεροστεργίου, τόνισε ότι το νομοσχέδιο είχε κατατεθεί στη Βουλή πέρσι τον Απρίλιο από το ΠΑΣΟΚ ως πρόταση νόμου και ήταν από τα πρώτα που τέθηκαν σε δημόσια διαβούλευση μετά τις εκλογές. Ωστόσο, όπως είπε, μετά την υπογραφή του το Μάιο από την αρμόδια υπουργό Οικονομίας, Λούκα Κατσέλη, «αγνοείται η τύχη του».
Η πρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ, Ελένη Αλευρίτου, ανέφερε ότι υπάρχουν πληροφορίες ότι το νομοσχέδιο θα προωθηθεί στη Βουλή τις επόμενες εβδομάδες, ωστόσο, όπως είπε, κάτι τέτοιο αναμένεται να επιβεβαιωθεί στην πράξη. Η ίδια γνωστοποίησε ότι ήδη στην ιστοσελίδα της ΕΚΠΟΙΖΩ έχουν «υπογράψει» το τελευταίο διάστημα 3.000 πολίτες που ζητούν την άμεση κατάθεση του νομοσχεδίου.
Παράπονα και από
επιχειρηματίεςΜέλη καταναλωτικών οργανώσεων τόνισαν ότι η υπερχρέωση δεν αφορά μόνο καταναλωτές αλλά και επιχειρηματίες, που αναγκάστηκαν να πάρουν καταναλωτικά δάνεια για να αποπληρώσουν οφειλές σε ασφαλιστικά ταμεία και εφορίες. Μάλιστα υπογράμμισαν ότι για το πρόγραμμα ρύθμισης οφειλών με την εγγυοδοσία του ΤΕΜΠΜΕ για την κάλυψη οφειλών των μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε εφορίες και ασφαλιστικά ταμεία έχουν γίνει μέσα σε ένα μήνα 1.000 τηλεφωνικές καταγγελίες στο Ταμείο Εγγυοδοσίας για τη μη συνεργασία των τραπεζών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα αρκεί τα σχόλια να μην είναι υβριστικά ή συκοφαντικά. Διαφημίσεις στην θέση των σχολίων ΔΕΝ δημοσιεύονται