Με συμβάσεις παραχώρησης σε ιδιώτες επενδυτές θα πραγματοποιηθούν σχεδόν όλα τα οδικά έργα λόγω της κακής κατάστασης των δημοσιονομικών της χώρας. Με τέτοια σύμβαση θα προχωρήσει και η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνας - Θήβας, μέσω του οποίου θα διεξάγεται η κίνηση των οχημάτων στον ΠΑΘΕ, χωρίς αυτά να διέρχονται μέσα από την Αθήνα (Κηφισός ή Αττική οδός) όπως γίνεται σήμερα.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Το Βήμα», την απόφαση της κυβέρνησης να παραχωρηθεί σε ιδιώτες και ο συγκεκριμένος οδικός άξονας ανακοίνωσε ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δ. Ρέππας κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο συνέδριο «Σύγχρονοι δρόμοι με διόδια - Ένα νέο κεφάλαιο κοινωνικής ευθύνης», που διοργάνωσε στην Αθήνα η ΙΒΤΤΑ (διεθνής ομοσπονδία των φορέων διαχείρισης οδικών έργων παραχώρησης).
Σύμφωνα με τον κ. Ρέππα το νέο έργο παραχώρησης πρόκειται να δημοπρατηθεί τον ερχόμενο χρόνο, ενώ το μήκος του οδικού άξονα που θα ενώσει την Ελευσίνα με τη Θήβα παρακάμπτοντας την Αθήνα θα φτάνει τα 50 χιλιόμετρα. Επίσης στο πλαίσιο των συμβάσεων αυτών θα ανακατασκευαστούν αυτοκινητόδρομοι μήκους 750 χλμ. και θα ανακαινιστούν 550 χλμ. αυτοκινητόδρομων που θα τα λειτουργήσουν οι παραχωρησιούχοι.
Η συνολική δαπάνη κατασκευής των έργων ανέρχεται σε 8 δισ. ευρώ. Στις συμβάσεις παραχώρησης το Δημόσιο αφενός μεν παρέχει τον χώρο για την κατασκευή του έργου, αφετέρου δε συμμετέχει στο κόστος κατασκευής του έργου με χρηματοδοτική συμβολή της τάξης του 30%, που καλύπτεται από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους.
Οι παραχωρησιούχοι συμμετέχουν με ίδια κεφάλαια της τάξης του 10% έως 15%.Η υπόλοιπη δαπάνη καλύπτεται με δανειακά κεφάλαια. Ωστόσο η κατασκευή των κάθετων οδικών αξόνων της Εγνατίας οδού, που συνδέουν οδικώς την Ελλάδα με τις γειτονικές χώρες, θα ολοκληρωθεί με εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους.
Σημειώνεται ότι σε όλους τους αυτοκινητόδρομους έχουν δημιουργηθεί ή θα δημιουργηθούν κέντρα διοίκησης με στόχο τη βέλτιστη λειτουργία των αυτοκινητόδρομων και των κόμβων τους, καθώς και την παροχή αναβαθμισμένων υπηρεσιών στους χρήστες.
Παράλληλα με τις επεμβάσεις στο υπεραστικό οδικό δίκτυο σχεδιάζονται επίσης μεγάλες επεμβάσεις και για το αστικό οδικό δίκτυο των δύο μεγάλων πόλεων της χώρας, της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Για την Αθήνα σχεδιάζονται νέοι αστικοί αυτοκινητόδρομοι που θα πραγματοποιηθούν επίσης με παραχώρηση, καθώς και η Εξωτερική Περιφερειακή Οδός της Θεσσαλονίκης, η οποία θα χρηματοδοτηθεί με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα αρκεί τα σχόλια να μην είναι υβριστικά ή συκοφαντικά. Διαφημίσεις στην θέση των σχολίων ΔΕΝ δημοσιεύονται