Στην πλήρη ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων κατά το αγγλικό μοντέλο, προχωρά η κυβέρνηση που προγραμματίζει να παραχωρήσει σε ιδιώτες τη φύλαξη, αλλά και τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου - υποδομής.
Με τους διαγωνισμούς για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (επιβατικές-εμπορευματικές μεταφορές) και της Rosco (συντήρηση τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού) να οδεύουν ήδη προς τη δεύτερη φάση τους, η κυβέρνηση ετοιμάζει άλλους τρεις διαγωνισμούς που θα αφορούν Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
Μέσω των τριών ΣΔΙΤ θα δρομολογηθεί η είσοδος ιδιωτών στο κομμάτι της συντήρησης ισάριθμων τμημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου του ΟΣΕ στην Πελοπόννησο, την Κεντρική και τη Βόρεια Ελλάδα.
Συγκεκριμένα, από τη Γενική Γραμματεία ΣΔΙΤ και τον ΟΣΕ ετοιμάζονται τρεις διαγωνισμοί οι οποίοι θα ανακοινωθούν τον ερχόμενο μήνα και θα αφορούν την ιδιωτικοποίηση της συντήρησης στα τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου:
1) Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» - Κιάτο.
2) Πειραιάς - Πλατύ Ημαθίας.
3) Πλατύ Ημαθίας – Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο.
Ο ΟΣΕ θα εξακολουθήσει να είναι ιδιοκτήτης του σιδηροδρομικού δικτύου, ενώ οι ιδιώτες ανάδοχοι που θα είναι κατασκευαστικές εταιρείες θα αναλάβουν για διάστημα 7 χρόνων τη συντήρηση και επισκευή του. Βασική προϋπόθεση για τη συμμετοχή στους διαγωνισμούς είναι οι ενδιαφερόμενες κατασκευαστικές εταιρείες να διαθέτουν ειδικότητες πολιτικών μηχανικών, ηλεκτρολόγων και τηλεπικοινωνιών, προκειμένου να μπορούν να καλύψουν και τις ανάγκες που θα προκύψουν τα επόμενα χρόνια, με την πλήρη εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης και τηλεδιοίκησης (2017).
Ο συνολικός προϋπολογισμός και των τριών ΣΔΙΤ έως το 2020, αναμένεται να ανέλθει στο ποσό των 350 εκατ. ευρώ (50 εκατ. ευρώ κατ΄ έτος). Σήμερα, βάσει του νόμου για την εξυγίανση-αναδιάρθρωση του ομίλου ΟΣΕ, το ελληνικό Δημόσιο καταβάλει ήδη στον Οργανισμό συνολικά περίπου 110 εκατ. ευρώ για τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου (περίπου 70 εκατ. ευρώ) και του τροχαίου υλικού (40 εκατ. ευρώ). Επίσης, στα τρία ΣΔΙΤ θα καταλήγουν και τα τέλη-μισθώματα που καταβάλει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου (σήμερα ανέρχονται σε 20 εκατ. ευρώ το χρόνο).
Η φύλαξη του σιδηροδρομικού δικτύου σε ολόκληρη τη χώρα θα αποτελέσει ξεχωριστό αντικείμενο διαγωνισμού, στο πλαίσιο του οποίου αναμένεται να προσληφθούν περίπου 200-250 φύλακες-σεκιούριτι.
Με την είσοδο των ιδιωτών στη συντήρηση και τη φύλαξη του σιδηροδρομικού δικτύου, ο ΟΣΕ θα έχει κυρίως ρυθμιστικά καθήκοντα, γεγονός που αναμένεται να επιδράσει και στον αριθμό των εργαζομένων του.
Σταδιακά αναμένεται να βρεθούν στον «αέρα» περίπου 650-800 εργαζόμενοι του ΟΣΕ ( από το σύνολο των 1.550) που σήμερα απασχολούνται κυρίως στη συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής.
Ουσιαστικά στον ΟΣΕ θα παραμείνουν μόνον οι σταθμάρχες, οι κλειδούχοι και γενικά το προσωπικό που απασχολείται στην κυκλοφορία των τρένων.
Πάντως, η διοίκηση του Οργανισμού υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει κίνδυνος για τις θέσεις εργασίας
Με τους διαγωνισμούς για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (επιβατικές-εμπορευματικές μεταφορές) και της Rosco (συντήρηση τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού) να οδεύουν ήδη προς τη δεύτερη φάση τους, η κυβέρνηση ετοιμάζει άλλους τρεις διαγωνισμούς που θα αφορούν Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
Μέσω των τριών ΣΔΙΤ θα δρομολογηθεί η είσοδος ιδιωτών στο κομμάτι της συντήρησης ισάριθμων τμημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου του ΟΣΕ στην Πελοπόννησο, την Κεντρική και τη Βόρεια Ελλάδα.
Συγκεκριμένα, από τη Γενική Γραμματεία ΣΔΙΤ και τον ΟΣΕ ετοιμάζονται τρεις διαγωνισμοί οι οποίοι θα ανακοινωθούν τον ερχόμενο μήνα και θα αφορούν την ιδιωτικοποίηση της συντήρησης στα τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου:
1) Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» - Κιάτο.
2) Πειραιάς - Πλατύ Ημαθίας.
3) Πλατύ Ημαθίας – Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο.
Ο ΟΣΕ θα εξακολουθήσει να είναι ιδιοκτήτης του σιδηροδρομικού δικτύου, ενώ οι ιδιώτες ανάδοχοι που θα είναι κατασκευαστικές εταιρείες θα αναλάβουν για διάστημα 7 χρόνων τη συντήρηση και επισκευή του. Βασική προϋπόθεση για τη συμμετοχή στους διαγωνισμούς είναι οι ενδιαφερόμενες κατασκευαστικές εταιρείες να διαθέτουν ειδικότητες πολιτικών μηχανικών, ηλεκτρολόγων και τηλεπικοινωνιών, προκειμένου να μπορούν να καλύψουν και τις ανάγκες που θα προκύψουν τα επόμενα χρόνια, με την πλήρη εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης και τηλεδιοίκησης (2017).
Ο συνολικός προϋπολογισμός και των τριών ΣΔΙΤ έως το 2020, αναμένεται να ανέλθει στο ποσό των 350 εκατ. ευρώ (50 εκατ. ευρώ κατ΄ έτος). Σήμερα, βάσει του νόμου για την εξυγίανση-αναδιάρθρωση του ομίλου ΟΣΕ, το ελληνικό Δημόσιο καταβάλει ήδη στον Οργανισμό συνολικά περίπου 110 εκατ. ευρώ για τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου (περίπου 70 εκατ. ευρώ) και του τροχαίου υλικού (40 εκατ. ευρώ). Επίσης, στα τρία ΣΔΙΤ θα καταλήγουν και τα τέλη-μισθώματα που καταβάλει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου (σήμερα ανέρχονται σε 20 εκατ. ευρώ το χρόνο).
Η φύλαξη του σιδηροδρομικού δικτύου σε ολόκληρη τη χώρα θα αποτελέσει ξεχωριστό αντικείμενο διαγωνισμού, στο πλαίσιο του οποίου αναμένεται να προσληφθούν περίπου 200-250 φύλακες-σεκιούριτι.
Με την είσοδο των ιδιωτών στη συντήρηση και τη φύλαξη του σιδηροδρομικού δικτύου, ο ΟΣΕ θα έχει κυρίως ρυθμιστικά καθήκοντα, γεγονός που αναμένεται να επιδράσει και στον αριθμό των εργαζομένων του.
Σταδιακά αναμένεται να βρεθούν στον «αέρα» περίπου 650-800 εργαζόμενοι του ΟΣΕ ( από το σύνολο των 1.550) που σήμερα απασχολούνται κυρίως στη συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής.
Ουσιαστικά στον ΟΣΕ θα παραμείνουν μόνον οι σταθμάρχες, οι κλειδούχοι και γενικά το προσωπικό που απασχολείται στην κυκλοφορία των τρένων.
Πάντως, η διοίκηση του Οργανισμού υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει κίνδυνος για τις θέσεις εργασίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα αρκεί τα σχόλια να μην είναι υβριστικά ή συκοφαντικά. Διαφημίσεις στην θέση των σχολίων ΔΕΝ δημοσιεύονται